Van Whistler naar Clearwater - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Merel Verstappen - WaarBenJij.nu Van Whistler naar Clearwater - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Merel Verstappen - WaarBenJij.nu

Van Whistler naar Clearwater

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Merel

26 Juli 2011 | Canada, Clearwater

De rit van Whistel naar Clearwater was ongeveer 450 kilometer en we hebben er 6,5 uur over gedaan. Het was schitterend. Het eerste gedeelte legden we af over de "Duffy Lake Road". Deze weg slingert door de bergen en op een gegeven moment inderdaad langs Duffy Lake. De uitzichten zijn onbeschrijflijk mooi. Er wordt hier veel gevist, gevaren, gepicknickt en wild gekampeerd.
Tegen de tijd dat we in Kamloops aankwamen, zaten we in een soort westerndecor. Droge prairies, afgewisseld met tuinbouwgebieden, rivierbeddingen en trainrails die daar doorheen slingert. We verwachtten ieder moment een groep indianen te paard te zien.

Die kwamen niet, we hebben wel wilde (berg)geiten gezien.

Van Kamloops naar Clearwater kwamen er weer bergen en bossen.

Rond half 7 kwamen we bij B&B Mystic Mountain aan, onze verblijfplaats voor 2 nachten. Een groot huis op een nog groter terrein, helemaal afgelegen maar mooi. Onze gastheer, Kyle en gastvrouw Fay en niet te vergeten grandma waren met de buurtjes aan het barbeque-en. Wij zijn gaan eten in één van de weinige restaurants in het dorp. Goed gegeten, home cooking natuurlijk. Het barst hier werkelijk van de mosquito's. Van al die regen die er gevallen is. Merel zat, ongelogen, binnen 5 minuten helemaal vol (zie foto's).

Meteen maar een grote spuitbus Off! gekocht, dat verkopen ze hier met jerrycans tegelijk. Het stinkt verschrikkelijk, het is vast heel slecht voor de ozonlaag ook nog.
Maar ja........