Weer thuis - Reisverslag uit Rosmalen, Nederland van Merel Verstappen - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Rosmalen, Nederland van Merel Verstappen - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Merel

07 Augustus 2011 | Nederland, Rosmalen

Na een makkelijke maar slapeloze reis zijn we nu alweer een week thuis. De jetlag viel mee, het wennen aan het jachtige leven overal om ons heen niet! Gelukkig hebben we veel foto's, filmpjes en natuurlijk de reisverslagen om nog eens terug te denken aan die andere wereld.

Ter afsluiting hebben we wat wetenswaardigheden verzameld:

DINGEN OM TE ONTHOUDEN VOOR DE VOLGENDE REIS:

Neem minimaal 2 adapters voor de Amerikaans/Canadese stopcontacten (met platte pennen) mee. Wij hadden er nog regelmatig tekort aan omdat je allerlei opladers hebt voor fototoestellen, mobiele telefoons enz.

Neem ook per fototoestel 2 batterijen mee die je elke dag vol meeneemt, zodat je niet zonder batterij zit als die ene grizzly de weg oversteekt!
Hetzelfde geldt voor SD-kaartjes.

In onze huurauto (Chevrolet Impala) hadden we 4 12-volt aansluitingen. Een auto-oplader voor je apparaten is dus ook handig als je veel onderweg bent.

Het bereik van het mobiele netwerk hebben wij niet als heel ruim ervaren. In veel gebieden van west-Canada konden we niet bellen. Zodra je in een natuurpark of bos bent houdt het snel op. Er zijn wel public phones waar je met je creditcard terecht kunt.

We hadden wel bijna overal internet. Behalve in Clearwater (Wells Gray Park), daar konden we niet bellen en in de B&B hadden ze ook geen internetaansluiting. Je kunt dan vaak wel terecht in restaurants, internetcafé’s etc. Op het B&B in Clearwater na konden we in alle acccommodaties (B&B, hotels, bungalowpark) gratis gebruik maken van het (vaak onbeveiligde) netwerk. Een laptop is dus handig voor je foto’s, reisverslag en als je contact met het thuisfront wilt houden en je niet (mobiel) kunt bellen.

Op alle locaties was een föhn aanwezig! (Lekker belangrijk) Mijn reisföhn is de koffer niet uit geweest. Er was ook overal zeep en shampoo aanwezig. Hoef je geen grote flessen mee te nemen. Mogelijk gaan we de volgende keer met een camper en dan moet je wel zelf alles meenemen, uiteraard....

Koffie en thee konden wij overal (behalve in de tentjes….) op de kamer zetten. Er was overal een waterkoker of koffiezetapparaat aanwezig.

Alle prijzen in Canada zijn altijd zonder tax (BTW). Afhankelijk van de aard van het artikel en de provincie waar je je bevindt komt er nog zo’n 6% tot 15% bij.

Canada is met de USA het land van de tips. Er wordt van je verwacht dat je zo’n 15% aan fooi geeft in restaurants en hotels. Dit komt bovenop je budget, niet vergeten.

Neem vooral sneldrogende afritsbroeken mee. Geen katoen!!! In het regenwoud droogt het echt niet. In verband met muggen en wisselende weersomstandigheden is het afritsgedeelte heel handig.

Goede loopschoenen zijn een must om de tijd een beetje comfortabel door te komen.

Zoals eerder al vermeld: vergeet rustig je deet en koop een grote spuitbus Off! in de plaatselijke "London Drugs" of andere winkel.

Bearspray wordt afgeraden. Of zoals Ken zei: "Als een beer zó dichtbij is dat bearspray zin heeft, dan raak je sowieso gewond...".

Als we nog iets bedenken dan voegen we het nog toe.

DIEREN GEZIEN:

Chipmunks
Marmotten
Banana slugs
Vos
Wolf, coyote of wilde hond
Bizons

Grey whales
Mooses
Wolven
Allerlei beren
NOG VEEL MEER ORKA'S!!!!!!!!!!!!!!!!!

LEUKE, INTERESSANTE OF BELANGRIJKE LINKS:

Touroperators:

Toeristische informatie in Canada:

Accommodaties:

Nog een filmpje dat niet op de website past (te lang) maar wel een leuk beeld geeft van onze "avonturen". Het is gemaakt toen we met onze gids Ken naar een watervalletje zijn geklommen vlak bij ons Orcacamp:

• 07 September 2011 - 10:30

Karin Van Laarhoven:

Yep.........wat moet ik ervan zeggen.......WÁT een vakantie!!!! Zoiets maak je niet vaak mee in je leven. Enne Bar..... moet ik nu nog onder de indruk zijn van Spanje...... ? Gaat niet meer lukken hè; bedankt hiervoor trouwens (hihi)! Iedere vakantie verbleekt toch hierbij. Mijn complimenten voor het verslag. Dat jullie daar nog tijd voor hadden. En fantastische foto's! Ansichtskaarten waren het. Ben blij voor Merel dat ze eindelijk haar orca's heeft ontmoet. Bedankt voor het delen van jullie ervaringen my dears! ly, Karin x