BEST THREE DAYS OF MY LIFE. - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van Merel Verstappen - WaarBenJij.nu BEST THREE DAYS OF MY LIFE. - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van Merel Verstappen - WaarBenJij.nu

BEST THREE DAYS OF MY LIFE.

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

21 Juli 2011 | Canada, Nanaimo

Jep, het is alweer voorbij helaas, maar het was wel echt super! Nog nooit zo blij geweest haha. Niet alleen de orka’s maar ook alle andere dieren waren geweldig. Geen idee waar ‘k het over heb? Ik zal even een verslag doen van afgelopen week…

15-07-11
Aangekomen in Port McNeill. Eerste indruk; wat een gát. Echt, er is bijna niks te doen. Een paar winkeltjes en that’s it. Tsja, vissers dorpjes hè? Wel lachen op zich.
Na een beetje rond te hebben gekeken zijn we naar het bezoekers centrum gereden om te vragen waar ons hotel was. Zo’n klein dorpje, maar toch wisten we het niet. Gelijk even naar de wc geweest en naar de zee gekeken. Weer verder gereden naar ons hotel. Ik dacht wat is dit? Het leek best oud moet ik zeggen maar van binnen was het echt super. Ook hele lekkere bedden! Koffers naar boven gesjouwd en op de kamer neer gezet. Gelijk even liggen! Daarna weer naar beneden gebanjerd. Wilden m’n ouders in de pub gaan zitten. Ik zei nog; ‘’Ik ben geen 19 ik mag daar niet in!’’ Maar nee hoor, die twee lopen gewoon door en zeggen van dit is een hotel dat geld niet. Nou we zaten amper of ze kwamen al om een ID of zoiets vragen hoor. Af en toe klopt het wel wat je kind zegt hoor. Dan maar in het suffe restaurant aan de overkant van de gang. Ook wel gezellig.
Om 7 uur hadden we een meeting met de andere mensen van het kamp en met de gidsen. Dat was ook leuk want toen hadden we echt een beeld van wat er ging gebeuren.
Daarna gelijk onze bedden ingedoken om te gaan slapen, wachtend op de volgende dag.

16-07-11
ORCA CAMP! Hè hè, eindelijk was het zo ver. De koffers even in een opslag ruimte gooien, daar zaten de spullen in die we niet nodig hadden, en dan snel de watertaxi op! Het ging helaas niet zo snel. Eerst moesten we nog een kwartier wachten tot Cowboy Billie Boom eindelijk eens aan kwam gereden om de tassen en ons op te halen en naar de taxi te brengen. Eenmaal bij de pier, moesten we ze naar beneden brengen naar de taxi. Tassen en alles ingeladen, moesten we naar een andere boot. Nou ja, weer alles daar overgeladen. Voor onze boot zwom een leuk zeehondje rond die verdwaald was waarschijnlijk. Midden in de haven gewoon! Gelijk foto’s gemaakt, helemaal happy dat we al ‘iets’ gezien hadden.
De reis met de watertaxi duurde een dik uur. Toen we er bijna waren, begon de Whale Watch ineen keer te praten via the Whale Channel. Er was een killer whale recht voor onze boot! Nou niet een, maar drie aan de voorkant, en verder weg waren er nog twee. Een groot mannetje met een rugvin van weet ik veel hoe hoog kwam recht op ons af en de twee vrouwtjes zwommen met hem mee. WAUW! Ze kwamen ons al even gedag zeggen. Helemaal geweldig.
Aangekomen op het kamp brachten we onze spullen aan wal en naar de tenten. Ken, onze gids, gaf ons een korte instructie over wat het programma was en wat allemaal de bedoeling was. Alisa, Ken z’n assistente, hielp overal bij mee.
Die middag gingen we kayakken. Daar kregen we ook eerst instructie over. Ik zat met Alisa in een kayak. Eenmaal op het water gingen we kijken of we walvissen konden spotten. Nou het was gelijk raak. We zagen al een paar zwarte vinnen af en toe boven het water uitkomen in de Johnstone Strait. Wij verder de Strait op waar ze waren. En ja hoor, vijf orka’s maar liefst. Dezelfde als van die ochtend. De vrouwtjes zwommen dicht bij onze kayakken, maar op een gegeven moment wilde het mannetje ons even checken en hij surfacete vlakbij de kayak van Alisa en mij! Echt dichtbij. Er zijn gewoon geen woorden om dat te omschrijven. Ze gingen voorbij en wij peddelden een stukje met ze mee. We hebben daarna ook nog Porpoises, zwarte dolfijntjes die ook een beetje op een bultrug lijken, en twee zeehondjes gezien. Geweldig tochtje dus. 's Avonds lekker eten. Alisa en Ken kunnen echt goed koken! Als je gezond en lekker eten wilt moet je bij hen zijn. We hadden rijst, met kip en groenten. Delicious. Daarna nog even lekker naar de regen buiten kijken en toen druipend ons tentje in om te gaan slapen.

• 22 Juli 2011 - 07:58

Ruud En Loes:

In ieder geval is er al 1 droomwens in vervulling gegaan. SUPER!!!!!!!
    Heb even de Knight Inlet Lodge gegoogled. Ziet er geweldig uit.
    Succes met de beren

• 22 Juli 2011 - 09:40

Irene:

Hee lieverds, wat een geweldige ervaringen doen jullie op. En Merel, je kunt altijd nog reisjournalist worden. We vinden het erg leuk om op deze manier op de hoogte te blijven van jullie wederwaardigheden.
    Liefs uit een druilerig Rosmalen.