Eerste dag Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Merel Verstappen - WaarBenJij.nu Eerste dag Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Merel Verstappen - WaarBenJij.nu

Eerste dag Vancouver

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

12 Juli 2011 | Canada, Vancouver

Hallo allemaal,

Als jullie dit lezen hebben we onze eerste dag van Vancouver sightseeing alweer achter de rug. Bij jullie is het nu bijna half 4 's nachts, maar bij ons pas bijna half 7. Zometeen gaan we pas avondeten en nog even Vancouver in het donker bekijken. We hebben het heel erg naar onze zin hier. Alleen het slapen is wel irritant. Vooral afgelopen nacht. We lagen om 6 uur 's avonds, plaatselijke tijd, in bed en waren om 1 uur al weer wakker, omdat het toen voor ons eigenlijk al 10 uur was. Maar gelukkig went het wel snel. Vandaag al souvenirs gekocht in van die echte indianen winkeltjes. Heel leuk! We hebben door Gastown gelopen, het oude downtown. Daar staat onder andere een mooie stoomklok. Die wordt door een echte, kleine stoommachine aangedreven. Ieder uur speelt hij een liedje en dan blaast hij heel veel stoom. Natuurlijk zijn we bij Starbucks geweest. Er zijn er hier wel 200! In het het Harbour Centre gingen we met de lift naar de 51e etage, daar konden we helemaal rondlopen en hadden een prachtig uitzicht over de hele stad. In het havengebied ligt het conferenctiecentrum. Canada Place is gemaakt voor wereldexpo van '86. Het is heel groot en mooi aangekleed met veel bloembakken. Het valt heel erg op door de 5 grote witte 'zeilen' die er op staan. Ernaast ligt de cruise terminal. Daar lag het cruiseschip van Disney. Met van die grote Mickey Mouse-ouren op de schoorstenen! Supergroot, zo'n schip. Daar wil ik wel eens op.
Ook hebben we een tour gemaakt met een sightseeing bus. We zijn naar het Stanley Park geweest. Dat was ook echt super. Er zijn daar allerlei bezienswaardigheden. Totem Poles, winkeltjes, standbeelden, monumenten maar er is ook heel veel bos. Daar leeft ook weer van alles in. We hebben zelfs een wasbeer gezien die langs de weg aan het schooien was om eten. Ook lopen er coyotes rond maar die hebben we niet gezien. In het park is ook een Aboriginal dorp nagebouwd waar ze shows houden. Daar zijn we echter niet geweest, maar een leuke wandeling langs het 'strand' zat er dan wel weer in.
'k Ben nou al verliefd op dit land en heb zelfs nog geen orka's gezien. Hopelijk gaan we die morgen al zien. Dan gaan we namelijk met de ferry naar Victoria, en dan komen we door orka-gebied. Ook is er een grote kans op walvissen, zeeleeuwen en nog veel meer andere dieren. Hopelijk wordt het dus snel morgen...

De heenreis ging trouwens erg soepel. Fijn dat iedereen en eigen schermpje en de keuze uit -tig films, spelletjes en muziek heeft. Papa en ik hadden geluk: de piloot wist dat papa op Schiphol uit en die nodigde ons uit om in de cockpit te komen kijken. We hebben daar 2 uur gezeten en dat was kicken! Door de grote ramen heb je een supermooi uitzicht. We kregen de snack van de business class en de piloten waren erg aardig. We hebben veel foto's gemaakt.

Nou, we gaan eten en dan slapen!

Dikke kus van ons allemaal.

• 13 Juli 2011 - 09:53

Oma Paula:

Gewldig wat jullie in een dag al hebbwen gezien. Els is hier wE hebben SAMEN JE VERSLAG GELEZEN. lEUK IN HET VLIEGTUIG. pETER GLIMT HELEMAAL GENIET ERVAN . EEN DIKKE KUS VAN ELS EN OMA