Miami 2 - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Merel Verstappen - WaarBenJij.nu Miami 2 - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Merel Verstappen - WaarBenJij.nu

Miami 2

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Merel

29 Juli 2006 | Verenigde Staten, Miami

Goedemorgen,

De afgelopen twee dagen hebben we doorgebracht in en om Miami.
Donderdag stond in het teken van de stad. 's Ochtends zijn we eerst helemaal naar South Beach gereden. Daar ligt het Art Deco District. Mooie -gerestaureerde- gebouwen uit de jaren 20 en 30 in allerlei pastelkleurtjes. Veel hotels uiteraard. Het hele interieur is dan vaak ook helemaal in stijl. Het leuke is, dat deze wijk echt heel levendig is. Er wordt gewoond en gewerkt, er zijn veel winkels. Het is 'historisch' (staat op de monumentenlijst in de USA) maar maakt geen gedateerde indruk door alle activiteit. Via de McArthur Causeway zijn we naar Miami Downtown gereden. Gewinkeld in Bay Harbour, een groot winkelcentrum in de haven van Miami. Gelunchd bij Hooters, de ingewijden weten dat dit een mustsee in de states is! Weer als echte toeristen een boottocht gemaakt door de haven en langs de eilande waar de rich en famous wonen (luxe wonen mag ik wel zeggen). Bijvoorbeeld: Gloria Estefan, Julio Iglesias, voorheen Frank Sinatra, Tom Cruise. Nou ja wonen, ze zijn er soms. Na die tocht hadden we het erg warm en zijn lekker in de auto met airco gaan cruisen. Door Coconut Grove. Dit stukje wordt ook wel Europees genoemd: er zijn terrasjes! Wel heel gezellig. Daarna door Coral Gables en Little Havana. Coral Gables is een prachtige woonwijk. Hier zie je de lanen met huizen waar de krantenjongen 's ochtends de krant op het gras gooit, zoals we dat kennen uit de films! Het is een vrijwel geheel Spaanstalige wijk. Alle straten zijn ook vernoemd naar Spanjaarden en Spaanse steden. Er staat een aantal prachtige gebouwen, neergezet in de jaren 20 en 30 ook weer. We zijn bij de Venetian Pool (niet Spaans dus!) geweest. Dit is ook in deze tijd gemaakt. Het is een heel groot zwembad, midden in de stad. Heel mooi aangelegd, met watervallen, trapjes en tropische beplanting en het maakt de indruk heel erg oud te zijn. Het heeft als decor gediend voor films met Esther Williams.

Gisteren, vrijdag, hebben we doorgebracht in de Everglades. Via de Tamiami Trail, Highway nr. 41, naar Shark Valley gereden. Hier is een van de 3 ingangen van het Everglades National Park. Vanaf dit punt vertrekt een soort treintje. De gids heeft echt ontzettend veel verteld over het ecosysteem van de Everglades, de dieren, de planten en hoe alles overleeft, bijvoorbeeld tijdens de droge periode. Sinds een week of 3 regent het hier (het is regentijd) en het waterpeil begint weer de stijgen. Het is echt onmetelijk groot dit gebied, het was helder dus we konden heel ver weg kijken. Onderweg alligators gezien uiteraard. Een heel kleintje o.a., net bij z'n familie weg waarschijnlijk. Veel vogels (reigers in diverse soorten, gieren), vissen en herten. Bij het bezoekerscentrum zaten echt reuzesprinkhanen van ongeveer 8-10 cm. groot. Hele mooie met geel en rood op hun lijf.
Daarna hebben we bij een ander park nog een tocht met een airboat gemaakt. Een stuk minder verantwoord dus. Ontzettend veel herrie en alles wat oren heeft maakt zich natuurlijk uit de voeten/vinnen. Het is wel spectaculair.
Aan het eind van de dag regende het weer even flink maar daarna nog lekker gezwommen in het hotel. We mogen gebruik maken van de faciliteiten van het Sheraton naast ons. Dus Merel vindt het leuk om van het ene zwembad naar het andere te gaan. Ook nog aan het strand geweest. Door de regenbui met bijbehorende wind stond er flinke golfslag.
We hebben gegeten in South Beach (Art Deco). Op een terras bij een Italiaan, aan Collins Ave. Een van de weinige terrassen in de USA! Het was vrijdagavond dus genoeg te zien. Veel mensen (helemaal uitgedost voor een Friday Night Out) en veel auto's in alle soorten en maten. Veel cabrio's natuurlijk maar ook grote jeeps, Hummers en veel limo's! Daarna nog even geshopt want de winkels zijn hier tot 24.00 uur open, sommige zelfs 24 uur per dag.

Vandaag rijden we, na het ontbijt, naar Key Largo, de laatste bestemming. Het weer is wat onstabiel, er wordt regen en wind verwacht. Dus we zien wel.............

Tot later!