Terugblik - Reisverslag uit Rosmalen, Nederland van Merel Verstappen - WaarBenJij.nu Terugblik - Reisverslag uit Rosmalen, Nederland van Merel Verstappen - WaarBenJij.nu

Terugblik

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Merel

10 September 2006 | Nederland, Rosmalen

Ondertussen is het alweer september, heeft het hier weken geregend en lijkt de zomervakantie alweer lang geleden. Gelukkig hebben we nog een hele berg foto's en de teksten van ons digitale dagboek.
Merel heeft vooral heel erg genoten van de dieren en de natuur. In de eerste plaats de orka's maar natuurlijk ook de dolfijnen, de alligators, de vogels, de manatee's en de eekhoorns. Disney World was ontzettend warm en vermoeiend maar weer een hele belevenis. Het rondrijden en het dagelijkse leven zien was apart. Aan de ene kant is alles nieuw en aan de andere kant is het zo verschrikkelijk herkenbaar: het Amerikaanse straatbeeld kennen we uit de films en de tv-series. Met alle leuke, grappige en mooie dingen maar ook de zaken waar je je wenkbrauwen bij fronst. Zoals de vele bejaarden (dé bevolkingsgroep in Florida) die zich in het zweet werken in de horeca bijvoorbeeld. Wel een beetje genant, als een oma van ruim 65 jaar met een vol blad aan komt sjouwen om je ontbijt te serveren. De keerzijde zullen we maar zeggen.

Maar, we hebben genoten.