MGM en Seaworld (again) - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Merel Verstappen - WaarBenJij.nu MGM en Seaworld (again) - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Merel Verstappen - WaarBenJij.nu

MGM en Seaworld (again)

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Merel

25 Juli 2006 | Verenigde Staten, Orlando

Hallo arme sloebers in het hete Nederland!

38 graden meldt Like!? Da's wel erg heet. Veel bbq-en zeker bij jullie? En roseetjes op het terras. Het is iig zomer, that's for sure! Hou het hoofd wel een beetje koel hoor, als dat gaat. Hopelijk slapen jullie allemaal ook een beetje goed. Wij hier wel, maar dat is ook niet moeilijk met de airco overal.
Het is nu half 11 's ochtends. Merel en oma P. liggen in het zwembad en wij zijn even boodschappen aan het doen. Het is mijn compromis aan de rest. Ze werden een beetje moe van me. Blijkbaar jaagde ik ze teveel op met alles wat ik wilde doen. Het lijkt wel, of ik meer energie krijg, naarmate het warmer wordt. Maar goed. Merel wilde graag zwemmen dus dat gebeurt nu. Vanmiddag gaan we voor de laatste keer naar Magic Kingdom. We willen om 22.00 uur het vuurwerk zien en om 23.00 uur Tinkerbell van Cinderella's Castle af zien dalen. Dus het wordt toch nog een lange dag.
Gisterenochtend hebben we de MGM-studio's van Disney bezocht. Het was wederom megadruk. De sfeer hier is wel echt Disney. Veel muziek uit de bekende films, filmdecors en figuren. Er wordt veel straattheater gedaan. Heel levendig dus, veel te zien. Alle huizen (winkels en restaurants) zijn ook in stijl. Er worden shows gegeven in de thema's (Little Mermaid, Beauty & the Beast, Chronicles of Narnia). Een hele grote show is die van Indiana Jones. Een openluchtshow met veel spektakel: ontploffingen, stunts, enorm grote decorstukken (heel vliegtuig, ontploffende vrachtwagen) en veel herrie. Veul en groot dus. Er is een nieuwe attractie: the Tower of Terror. Al vanuit de verte zie je een heel groot huis/kasteel. Roze met allerlei daken en torens. In dat huis gaan liften op en neer. Af en toe gaan de 'ramen' van het huis open en zie je de liften 'neerstorten'. Althans, daar lijkt het op. Mensen gillen erg hard dus het zal ook wel eng zijn. Wij zijn er niet in gegaan..... Merel en ik zijn wel in een supergave achtbaan geweest. Ik wist van tevoren niet dat hij in het donker was en dat er een looping en 2 kurketrekkers in zaten... en dat we gelanceerd werden: 60 mph (ong. 90 km/u) in 2,8 seconden.... da's vrij heftig voor een 40-er. Het hele geval stond in het teken van Aerosmith. Dus gedurende de rit tetterde de muziek gigahard in je oren via 2 luidsprekers in het karretje! Het was echt spectaculair. Merel gilde de longen uit haar lijf (van plezier) en was acuut nog een keer gegaan als er geen rij van een uur had gestaan. Gelukkig hadden wij de 1e keer een fastpass en zaten er in 10 minuten in. Leuk hoor!
Om 16.00 uur zijn we terug gegaan naar het hotel en is mijn familie gaan slapen (de watjes!). Ik heb ondertussen de was gedaan en opgeruimd. Ja, jullie lezen het goed, ik heb echt vrijwillig huishoudelijk werk gedaan. Ook nog wel lekker met beker koffie zitten lezen op het balkon hoor, zo erg was het nou ook weer niet.
Om half 7 zijn we bij McDonald's gaan eten. De eerste keer trouwens, hier in de USA! Een hele bijzondere. 24 uur per dag open, een hele etage vol met speeltoestellen, speelapparaten en veel muziek.
Om half 8 waren we in Seaworld voor ons 2e bezoek. De dolfijnen nog een keer gezien, de manatees en de ijsberen. En uiteraard kwamen we vooral voor Shamu. Merel zat weer helemaal vooraan. Deze keer hadden we haar een bikini aan laten doen.....ze was weer drijfnat. Het was wel apart, de show in het donker. Met het effect van de lichten zag alles er toch weer anders uit. Na afloop hebben we nog een praatje gemaakt met de trainers. Merel was erg onder de indruk. Toen we weggingen, moest ze huilen omdat het de laatste keer was dat we er waren....

Ik moet stoppen want we willen nog een paar foto's plaatsen en we moeten nog shoppen. Het scherm van de videocamera doet heel raar dus we hopen dat het alleen het scherm is en dat de film zelf ok is.

Groetjes allemaal daar in het warme NL!

  • 26 Juli 2006 - 08:12

    Nico:

    Hoi Merel, Peter, Barbara en Paula,

    Hardstikke gaaf wat jullie daar allemaal meemaken en zien! Geweldig dat wij dat in Nederland, bijna direct, na kunnen lezen. Leuke verhaaltjes en gave foto's.
    Merel: Vet cool zeg die Shamu.
    Barbara: Die huishoudelijke klusjes wil ik ook graag voor jullie doen, vlieg me maar in.
    Heel veel plezier nog allemaal en blijf schrijven en foto's plaatsen!
    Groetjes Nico X

  • 26 Juli 2006 - 10:36

    Irene:

    Ha jullie aan de overkant. Wat leuk om gelijk jullie verhaal te kunnen lezen. Toen wij (1989) in Florida waren, was Shamu volgens mij net geboren. Dus die hebben we als baby gezien. Wij (en met name mijn zus) vonden Sea world ook zo geweldig. Ook het voeren van de roggen met die zachte mondjes. Die achtbaan ken ik nog wel. In Parijs is er ook zo een en daar ben ik vorige zomer ook in geweest. Ik dacht nog dat ik mijn hoofd wel omhoog kon houden. Ik heb de hele week daarna met een stijve nek gezeten. Het is in Florida al wel veel groter en grootser opgezet, he? Zijn jullie al bij al die landenpaviljoens geweest? Ik weet niet meer precies waar dat was. We wensen jullie nog een geweldige en gezelige tijd toe!! Liefs van ons. JM en Irene en kids.

  • 26 Juli 2006 - 10:37

    Irene:

    Ha jullie aan de overkant. Wat leuk om gelijk jullie verhaal te kunnen lezen. Toen wij (1989) in Florida waren, was Shamu volgens mij net geboren. Dus die hebben we als baby gezien. Wij (en met name mijn zus) vonden Sea world ook zo geweldig. Ook het voeren van de roggen met die zachte mondjes. Die achtbaan ken ik nog wel. In Parijs is er ook zo een en daar ben ik vorige zomer ook in geweest. Ik dacht nog dat ik mijn hoofd wel omhoog kon houden. Ik heb de hele week daarna met een stijve nek gezeten. Het is in Florida al wel veel groter en grootser opgezet, he? Zijn jullie al bij al die landenpaviljoens geweest? Ik weet niet meer precies waar dat was. We wensen jullie nog een geweldige en gezelige tijd toe!! Liefs van ons. JM en Irene en kids.

  • 26 Juli 2006 - 20:53

    Jolanda:

    Hoi lieverds, ja het is hier warm, maar met een roseetje, een Spaans tempo en een badje in de buurt gaat het allemaal best zijn gangetje. Heerlijk wat een enorme berg leuke dingen zijn jullie aan het doen. We krijgen erg veel zin om er ook naar toe te gaan; ook al lijkt het alsof er voor jullie steeds niet genoeg uren in een dag zitten. Vandaag lekker aan het touren naar Miami en daar verder genieten van deze mooie kuststreek en niet te vergeten de Key's. We lezen graag weer verder wat jullie voor mooie en leuke dingen meemaken. Heel veel liefs en dikke kussen van ons allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Orlando

Florida 2006

Mijn eerste onvergetelijke ontmoeting met orca's!

Recente Reisverslagen:

10 September 2006

weer terug.

10 September 2006

Terugblik

03 Augustus 2006

Weer terug

02 Augustus 2006

Laatste dag

02 Augustus 2006

Zwemmen met dolfijnen
Merel

Actief sinds 15 Juli 2006
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 42851

Voorgaande reizen:

03 Mei 2013 - 09 Mei 2013

New York

17 Februari 2012 - 26 Februari 2012

Wintersport in Saalbach

11 Juli 2011 - 01 Augustus 2011

Canada 2011

17 Juli 2006 - 03 Augustus 2006

Florida 2006

Landen bezocht: