Kennedy Space Center - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Merel Verstappen - WaarBenJij.nu Kennedy Space Center - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Merel Verstappen - WaarBenJij.nu

Kennedy Space Center

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Merel

24 Juli 2006 | Verenigde Staten, Orlando

Hallo allemaal,

Daar zijn wij alweer. We hebben het nu helemaal gevonden, met dit internetcafeetje. Helemaal goed. Dit keer zijn we hier met z'n vieren. Merel gaat zo ook zelf een stukje typen.
Vandaag (zondag) zijn we naar Kennedy Space Center geweest. Dat is ongeveer een uurtje rijden vanaf ons appartement. Het ligt midden in een groot natuurgebied (gefinancierd door NASA neem ik aan) en de rit was erg mooi. Veel water, veel vogels, veel bomen en weilanden. En ook alligators, 2 manatees (zeekoeien, echt hele leuke logge beesten) een schildpad en een wasbeertje! Maar goed, we gingen voor de spaceshuttle en de raketten. Het is een enorm groot terrein. Je begint in het visitor center. Er is een enorm IMAX theater waar 2 films worden vertoond. Op zo'n reusachtig scherm is een 3D-film over het internationale ruimtestation best indrukwekkend. Merel vond het matig interessant trouwens. Die beesten die we gespot hebben waren veruit favoriet. Verder hebben we als de echte toeristen die we zijn, de bustour gedaan. Je rijdt met zo'n bus langs gebouwen zo hoog als een kantoorgebouw van 36 verdiepingen waar de raketten in opgesteld worden. Vanaf een uitkijkpost zie je de opstelplaatsen van de spaceshuttle, die je altijd op tv ziet. Verder nog meer films en infotainment over het Apollo- en het Spaceshuttleprogramma. "The Eagle Has Landed" en zo, weet je wel. Wel gaaf hoor. Nog in een prototype van de spaceshuttle geweest. Aan het eind van de middag begon het gigantisch te onweren en te regenen. Echt een ouderwetse tropische regenbui. Gelukkig konden we op tijd schuilen. Vanavond lekker gegeten bij TGI Friday (=Thank God It's...). Tegenover ons appartement, dus auto alvast geparkeerd, lekker sangriaatje erbij....
Nu komt Merel nog even, zo een koffietje scoren bij Starbucks (gisteren wastie net dicht toen we hier klaar waren) en dan op tijd naar bed want morgen weer een zware dag. Grapje. En we zetten er zo nog wat foto's op.
Sterkte allemaal met de hitte daar......
Jolanda en Nico, sterkte met de arbeid alvast maar weer.

• 24 Juli 2006 - 14:05

Like:

Wat hebben jullie een rottige vakantie zeg!!!!! Wat een ervaringen allemaal. Geniet er maar van. De hitte houdt hier onverminderd aan, woensdag wordt het 38 graadjes. Dat wordt omletjes maken op de moterkap!!! Nogmaals enjoy en blijf lekker schrijven!!

• 26 Juli 2006 - 16:54

Joost:

heej merel hoe gaat t daar. Hier goed lekker weer op vakantie ook leuk gehad en hoe gaat t met shamu mis jem erg lijkt me leuk om naartoe te gaan gister me opa & oma op pad geweest naar toverland was in de back stroke geweest jeweetwel boomstam wildwaterbaan vet achteruit glijden
    dikke kus en veel plezier nog.
    JOOST xxx !!!!!!!!!!!!!!!