Orlando: Disney, Seaworld en Daytona - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Merel Verstappen - WaarBenJij.nu Orlando: Disney, Seaworld en Daytona - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Merel Verstappen - WaarBenJij.nu

Orlando: Disney, Seaworld en Daytona

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Merel

23 Juli 2006 | Verenigde Staten, Orlando

Hallo allemaal,

Eindelijk een bericht van ons uit de states. In ons appartement hebben we internet via de (een van de drie!) televisie maar dat werkt niet. Zonder muis met een half scherm en erg traag. We hebben lange dagen gemaakt en vandaar dat het er nog niet echt van gekomen was om op zoek te gaan naar een betere locatie. Het is nu zaterdagavond 23.20 uur en hier op International Drive is het erg druk met 'stappers'. We kwamen net terug uit Disney World, hebben oma en Merel afgeleverd in het appartement en zijn nog een wandeling gaan maken. Met als doel: koffietje scoren bij Starbucks! Bij de tourist information verwezen ze ons naar dit internetcafe dat dus op 10 min. lopen van ons appartement zit.
De reis naar Orlando is prima verlopen. De comfort class van Martinair is echt fijn: veel extra beenruimte en een soort portable dvd-speler voor iedereen waarop je films kunt afspelen, muziek kunt luisteren en zelfs muziekclips kunt zien. Die 8.40 uur waren zo om. In Orlando errug lang op de koffers gewacht. Dat doen ze op Schiphol toch beter!!! Maar ondertussen stond onze fullsize Chevrolet Impala V6 al klaar. Of tenminste, je maakt de papierwinkel in orde (wij hadden alles al gereserveerd in Nederland) en dan kun je naar de parkeergarage, waar je er van een hele lange rij fullsize types er gewoon eentje mee kunt nemen. Kwestie van leuke kleur en modelletje uitzoeken. Het regende overigens dat het goot, toen we aankwamen. Vanuit de lucht zagen we wolken, wolken en nog eens wolken, regen en groene weilanden. We vroegen ons dus wel even af of een rondje gevlogen hadden en gewoon weer in NL waren. Het is hier idd erg vochtig en ontzettend warm. Maar we klagen niet hoor!
Dinsdag zijn we meteen naar Disney World gegaan. We zijn begonnen in Magic Kingdom. Ook de toegang tot DW hadden we in NL al gereserveerd. Helaas stond onze reservering niet in de Disney-computer. Een hele vriendelijke dame is een uur lang aan het bellen en faxen geweest voor ons. Bleek dat het bedrijf, dat dit verzorgt voor Kuoni, de reisorganisatie, vaker dit soort problemen heeft. Als compensatie voor het lange wachten (in de hitte) kregen we drie priority-vouchers waarmee we met voorrang in attracties mochten. Dat scheelde ons zo'n 2 uur wachten, dus daar waren we blij mee. Het is sowieso erg druk hier. Volop vakantietijd natuurlijk. Opvallend weinig Nederlanders, ik geloof dat we zo'n 3 gezelschappen tegen gekomen zijn. Wel veel Engelsen maar verder alleen maar (veel hele dikke) Amerikanen. Magic Kingdom is weer erg leuk. Merel is vooral onder de indruk van Splash Mountain (waterachtbaan) en Big Thunder Mountain Railroad (rollercoaster). Je kunt overal in de Disney parken gebruik maken van de pastpasses. Dan haal je met je toegangsbewijs een kaartje uit een automaat, waarmee op een bepaald tijdstip met voorrang in een attractie kunt. Dat scheelt je veel wachttijd. Je kunt per dag, als je het handig aanpakt, zo'n 4 keer gebruik maken van dit systeem. Er zit dus een begrenzing op. Nadeel is dat je vaak terug moet lopen naar de attractie.
Woensdag zijn we naar Seaworld geweest. Als eerste uiteraard de show van Shamu, the killer whale bekeken. We zaten (uiteraard) op de 1e rij, midden voor! Als je maar 45 minuten van tevoren daar gaat zitten in de brandende zon, dan is dat mogelijk. We zaten dus in de soak zone. En dat hebben we geweten. De hele tijd waren we alert en konden we het fototoestel en de videocamera wegstoppen voor de golven zout water. Maar helaas, een keer werden we verrast door de enorme orka, die vlak voor ons uit het water sprong en een enorme golf veroorzaakte. Laat ik het zo zeggen: het geld in mijn portemonnee was drijfnat.....we dropen dus letterlijk van het zeewater. En Merel ging helemaal uit haar dak van plezier. Het fototoestel konden we de rest van de dag niet meer gebruiken maar gelukkig, de foto's zijn gered en het toestel werkt nu weer. We hadden in NL ook een arrangement geboekt: dine with Shamu. Een buffet aan de rand van een van de bassins van de orka's. DE Shamu bestaat trouwens niet, het is een familie van ongeveer 9 orka's. Maar er zijn 2 volgroeide mannetjes, die zijn echt megagroot en die zijn het klapstuk van de show. Maar goed, tijdens dat eten waren er 2 orka's aan het spelen in dat bassin. Een vrouwtje van ongeveer 2500 kilo en een mannetje van ongeveer 7500 kilo. Een van de trainers vertelde van alles over de dieren, het trainingsprogramma, het leven daar en hoe je trainer kunt worden. Merel vond het helemaal geweldig uiteraard. Als toetje de show nog een keer gekeken. Overigns kun je je toegangsbewijs voor 1 dag gratis laten omzetten naar een toegangsbewijs voor 7 dagen. Dan mag je dus 7 dagen lang, onbeperkt naar binnen! Dat doen we niet maar we zullen nog wel 1 keer gaan. Donderdag zijn we naar Epcot (DW) geweest. Leuk, maar een aantal dingen zijn wat gedateerd ondertussen. Wat wel erg gaaf is: de nieuwe attractie Soarin' (The Land). Je krijgt de illusie dat je in een hangglider over land en zee zweeft. Heel erg realistisch en een geweldig effect. Mission to Mars was ook een succes. Eerst de less-intensive variatie gedaan. In een ruimteschip ga je naar Mars. Het is echt een kleine soort cockpit waar je met z'n 4-en strak inzit. Was een makkie dus toen hebben we de intensive ride ook maar gedaan. Het verschil was de G-forces en het spinnen van het apparaat. Was idd wel heftig. Merel vond het erg raar dat ze haar gezicht niet meer zelf kon bewegen.
Gisteren naar Daytona Beach geweest. Uiteraard met de auto op het strand geweest. Merel en ik (B) hebben gezwommen in de Atlantische Oceaan. Het water was verrassend warm maar er stond een sterke stroming en een behoorlijke golfslag. Daarna naar St. Augustine geweest, een 'oud' stadje (o pardon, het oudste stadje van de VS, gesticht in ong. 1569 of zo door de Spanjaarden). Leuk, gezellig, herkenbaar Spaans ook maar very hot. Terug gereden via Ocala National Forest. We wilden hier voor donker doorheen zijn dus we waren pas om 10 uur terug in Orlando. Gelukkig kun je hier dan nog overal eten en boodschappen doen....
Vandaag naar Animal Kingdom geweest. Mega, mega, megadruk. Zelfs de fastpasses werden niet uitgegeven. Ze zeiden wegens technische problemen maar het was gewoon te druk. Een prachtig aangelegd natuurpark met beesten (animals) idd. De topattractie is Exepedition Everest. Maar helaas, deze was ook veel te druk. Is een rollercoaster die door en over een berg gaat. De berg (Mount Everest) zie je overal vanuit het park bovenuit steken. Het ziet er heftig uit dus Merel en ik willen er zeker nog in. Het plan is om maandag of dinsdag om 9 uur in het park te zijn en als eerste daarheen te hollen. Misschien is het door de week ook rustiger. Het was vandaag weer erg heet dus we hebben lekker onder de bomen een beetje rondgelopen. Gegeten in het Rainforest Cafe, een belevenis op zich. Een echte (nep)jungle als restaurant met eens in de zoveel minuten een tropical rainstorm met 'echte' regen. Alle beesten (apen, olifanten, tijgers) maken dan een ontzetten kabaal. Overal tropische vissen in acquariums/acquaria, echt leuk wel. Daarna zijn we terug gegaan naar Epcot. Een aantal paviljoens van de World Show Case bezocht en om 9 uur het vuurwerk gezien. Vuurwerk, met een enorm vuur, laser en een enorme wereldbol op een boot. Nou ja, is moeilijk uit te leggen, het is showbusiness in perfectie. Zoals het Disney betaamt.
We maken dus lange dagen en lopen ons suf. Ik zal proberen om morgen even wat foto's te plaatsen. Kabeltje en juiste schijfje vergeten nu.
Bij jullie wordt het alweer licht, wij gaan zo slapen!
Tot snel.

• 23 Juli 2006 - 09:23

Paul En Els:

Hoi, Merel en familie

Wat een avonturen beleven jullie zeg. Spannend allemaal
    Hier heerst ook een hittegolf. Sinds 1947 is het niet meer zo warm geweest
    Wij vinden het heel leuk jullie vakantie te volgen

Groetjes

Els en Paul

• 24 Juli 2006 - 07:28

Wendy Bouman:

Hoi Barbara!

Wat een verhaal zeg! Ben echt jaloers! En al helemaal als je die foto's ziet! Hier alles z'n gangetje hoor. Nog steeds erg warm. Gelukkig airco op het werk, dus dat is wel uit te houden.
    Heel veel plezier nog in de States en we lezen het volgende avontuur wel weer!
    Have fun!

Groetjes,