Theater of the Sea - Reisverslag uit Key, Verenigde Staten van Merel Verstappen - WaarBenJij.nu Theater of the Sea - Reisverslag uit Key, Verenigde Staten van Merel Verstappen - WaarBenJij.nu

Theater of the Sea

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Merel

01 Augustus 2006 | Verenigde Staten, Key

Gisteren was de dag van de verrasing voor Merel: vanuit Nederland hadden we voor haar een sessie 'zwemmen met dolfijnen' geboekt bij het Theater of the Sea. Dit is een soort Dolfinarium, dat de activiteiten met betrekking tot de opvang van gewonde en zieke zeedieren financiert met de inkomsten uit de commerciele activiteiten. Ze voeren dus shows op met dolfijnen, zeeleeuwen maar geven ook rondleidingen langs hun dieren en vertellen het een en ander over de beesten en hun geschiedenis. Je ziet er dus veel zeeschildpadden met bijvoorbeeld maar 2 poten, blind of op andere manieren gehandicapt. Vele zijn gewond geraakt door toedoen van mensen, veel ongelukken met bootschroeven e.d. Er zat ook een Amerikaanse zoutwaterkrokodil. Die was verdwaald vanuit de Everglades en bij iemand in Key West in de achtertuin aangeland. Die kerel heeft op dat beest geschoten. Hij (de krokodil) heeft het overleeft maar mist een oog en een deel van zijn kop. Het park is al erg oud en ligt in een schitterende tropische tuin. Het zeewater wordt door alle bassins heen rondgepompt en zuinig en milieuvriendelijk verwerkt. Alle bassins staan er dus ook met elkaar in verbinding.
Maar goed, toen we daar aankwamen zag Merel meteen een affiche waarop stond dat je kon zwemmen met dolfijnen. En nog steeds had ze geen idee wat de verrassing was!!! Eindelijk viel het kwartje. Ze was op slag heel erg nerveus. We kregen een uitgebreide uitleg over de regels, de do's en vooral de don'ts. Maar ze vond het geweldig en was helemaal niet bang. Ze was met een groepje van 5 mensen en iedereen kwam een voor een aan de beurt om iets te doen. Gekust worden door een dolfijn, een rondje zwemmen met een dolfijn ernaast, instructies geven, en als klap op de vuurpijl: tussen 2 dolfijnen in meegevoerd worden, terwijl ze vasthield aan de rugvinnen. Merel straalde van oor tot oor! We hebben de dvd met de foto's gekocht en zelf gefilmd. We zijn nu in een internetcafe maar helaas, hier geen usb-aansluiting. Is toch wel een beetje onontgonnen gebied hoor! Dus weer geen foto's. Zal wel internetcafe Rosmalen worden hiervoor, ben ik bang.
Dit is onze laatste dag hier op Key Largo. Beetje zwemmen nog en vanavond de koffers weer inpakken. Morgen rijden we na het ontbijt terug naar Miami. Op televisie hebben we gezien dat het hier en daar nogal op zijn kop staat vanwege Fidel Castro dus we willen niet te laat vertrekken. Little Havana ligt net onder de luchthaven. Het zal waarschijnlijk wel meevallen maar we moeten nog even zoeken naar de juiste straat om de auto in te leveren. En te laat komen voor onze vlucht is niet de bedoeling. We hoorden dat het regent in Nederland dus we genieten nog maar even van de tropische warmte hier. Eind van de week zou er trouwens mogelijk een hurricane in de buurt kunnen komen dus als dat zo is zijn we op tijd weg..................

• 01 Augustus 2006 - 19:51

Nico En Jolanda:

Geweldig, wat een ervaring weer en jeetje Merel wat een heerlijke bofkont ben je om tussen de dolfijnen te mogen zwemmen. Wij zouden het ook ontzettend spannend hebben gevonden. Wel zielig dat al die dieren iets vervelends hebben meegemaakt maar wel goed dat er nu voor ze gezorgd wordt. Geniet nog maar even van jullie dagje daar want hier is het weer op zijn Hollands helemaal grijs, nat en koud. We hopen dat de terugreis goed gaat. Jammer om daar weer weg te gaan maar jullie brengen ook hele mooie foto's, filmpjes en herinneringen mee naar Nederland. Hele dikke kus voor iedereen en tot snel weer ziens!